Změny / úpravy registrace
wip
Rozlišujeme 2 typy změn:
Změny v dokladech předkládaných k žádosti o registraci
Změny v dokladech předkládaných k žádosti o registraci (§ 79 odst. 5 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách):
- POZOR! dokládají se zpětně - do 15. dne kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, ve kterém změny nastaly. (Povinnost oznámit změny registrujícímu orgánu vyplývá z § 82 odst. 1 zákona o sociálních službách.);
- Je nutné změny doložit písemně příslušnými listinami (výjimka: finanční plán se nedokládá).
- Pro oznámení změn můžete použít formulář "Oznámení o změně registračních údajů poskytovatele/sociální služby" umístěný na Portálu občana, resp. na webové stránce Jihočeského kraje "Potřebuji si vyřídit".
Může se jednat o tyto změny:
- změna kontaktních údajů na poskytovatele či na zařízení (telefon, e-mail, web)
- v personálním zajištění sociální služby (nástupy, odchody, změny úvazků stávajících pracovníků)
- v časovém rozsahu poskytovaných služeb
- způsobu zajištění zdravotní péče (u vybraných druhů služeb)
- údajů obsažených v popisu realizace
- v dokladech o vlastnickém nebo jiném právu k prostorám (nájemní smlouvy, dodatky ke smlouvám na dobu určitou)
- pojistné smlouvy (dodatky)
Nejčastějsí změny - přijetí nového zaměstance
Nejčastější bývají změny z důvodu přijetí nového zaměstnance (okruh pracovníků vymezený v ust. § 115 zákona o soc. službách). V tomto případě dokládáte tyto údaje:
- jméno a příjmení zaměstnance,
- pracovní pozici,
- datum nástupu do pracovního poměru (a soc. službu, ve které působí, má-li jich poskytovatel více),
- pracovní úvazek (pokud zaměstnanec pracuje ve více službách, úvazek rozčlenit na každou službu zvlášť, v souladu se skutečností),
- výpis z rejstříku trestů, který nesmí být starší 3 měsíce,
- úředně ověřený doklad nejvyššího dosaženého vzdělání, osvědčení o akreditovaném kurzu aj. dle právní úpravy.
POZOR!
Nesplní-li poskytovatel tuto uvedenou povinnost, je dle § 107, odst. 2 písm. l) zákona o sociálních službách naplněna podstata přestupku, za který může být poskytovateli sociálních služeb uložena pokuta do výše 10 000 Kč.
Změny týkající se údajů obsažených v rozhodnutí o registraci
Změny týkající se údajů obsažených v rozhodnutí o registraci (§ 81 odst. 2 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách):
- POZOR! dokládají se dopředu, tzn. poskytovatel má povinnost s předstihem podat žádost o změnu registrace. Poskytovat sociální službu v souladu s těmito změnami je možné až po nabytí právní moci rozhodnutí o změně registrace.
- Je nutné změny doložit písemně příslušnými listinami.
- Pro oznámení změn můžete použít formulář "Žádost o změnu udělené registrace k poskytování soc. služby" umístěný na Portálu občana, resp. na webové stránce Jihočeského kraje "Potřebuji si vyřídit".
Jedná se o tyto změny:
- název poskytovatele,
- právní forma poskytovatele,
- IČ,
- adresy sídla,
- statutárního orgánu,
- názvu služby,
- míst poskytování služby,
- okruhu osob, pro které je služba určena - cílové skupiny a věkové struktury služby,
- kapacity služby,
- druhu sociální služby,
- formy poskytování sociální služby,
- názvu zařízení a
- dne započetí poskytování sociální služby.
POZOR!
Nesplní-li poskytovatel tuto uvedenou povinnost, je dle § 107, odst. 2 písm. a) zákona o sociálních službách naplněna podstata přestupku, za který může být poskytovateli sociálních služeb uložena pokuta do výše 20 000 Kč.